Sağanak yağmur mırıltısı

 Meyve vermediği için taşlanan bir ağaç değil

Çiçekleri baharı başlatan bir ağaç olduğum için dikildim ben.

Yapraklarım göğün maviliğinde boğulurdu da

Ben neşeli ayak sesleri sanardım.

Yalnızlığımın korkusuydu oluşturan sizleri,

Beni oluşturandan kaçmak içindi bütün yürüyüşlerim

Kendi ekseninde bir döngüye ait değildi halim

Zira neler çektim kendim  bile bihaberim.

Çocuk oyunlarda yeri bulunan üçgenim

Kare ve yuvarlak olmak ise bütün çemberim

sizden korkulur vallahi..

Beni yerlere atıp paspas edemezsiniz tabi

Ama inanın ki yerle yeksan olmayı sizden çok isterdim

Dur durağım var sanırdım

Yokmuş.

Hissetmem, yapmam düşünmem yeter sanırdım

Olmaz imiş.

Bana da benden gayrı başkaları

Hasbihal eyledi

Sizin gözlerinizin etrafı 

Cümle ahaliyi seyretmesi

Bana zehirmiş meğersem.

Baktığım her yerde bir direniş tohumu 

Var ile yoku ayıran bir hezeyan yatıyor

Keşke ben de uyusam diyorum

Uykum bir serçe misali dolaşıyor yanı başımda

Tıpkı sevdiklerim gibi

Keza ben de 

Kendi yanı başımda dolaşıyorum

Birbirlerimize bakmaktan 

Birebir olmuşuz

Hepimiz aynı yolun

Aynı rotada

Ayrı yolcuları olduk diye

Nedendir bunca öfke

Sahi

Siz de yorulmadınız mı omuzlarınıza bastıran bu yükü

Ne söylersem söyleyeyim

Size ne !


Burası

Sadece ve sadece

Bana ait bir hipodrom

Zira At ise benim benimsediğim yekpare benzerlik

Bundan size ne

Ben

Yalnız benken

Ve yalnızca kendimden kaçıyor iken 

Kendimim

Siz kim olabiliyorsunuz 

Yüreğinizin

Ve zihninizin ince kıvrımlarının ayırt edemediği detaylara hakim olup 

Bunları

Bir sır sayıyorum ben

Korkmuyorum sizin gibi olmaktan

Zira ben 

Sizler gibi

Bataklığımın zehirli sarmaşıklarına tutunmadan

Veya bir kurtarıcı,

Kurtarılan olmaya çalışmak için geceler boyu yorulmayan biriyim.

Kendiliğinden düzelmiş birisi ise

Hiç olamadım

Ama ağlayıp omuzlara da 

Yaslanmadım.

aradığım beden bir ölçüye ve bedene ait değildi

Ben koşullarımın çizgilerine göre sevdim

Sevdiğim ise oldu

Olanlar olduysa

Yalanlar kaldı bana

Sigara gibi bir meret mübarek

Bitmiyor alışkanlığı

Bırakmaktan öte bir hayal kuramam

Ama kanı bozuk suratıma da yakışıyor elbet

Öyle olmasaydı

Benim kanayan yaralarım

Kabuk tutmuş nasırlarımı tekrardan okşayabilir miydi düşünün

Kurtarıcı ben değilim

Kurtarılan ise siz olmayacaksınız 

Fakat var olabilmeye çalışan bir idea bana bunu dayatıyor ise

Affınıza sığınmak isteminde bulunurum pek tabi.

Sesleriniz kendiliğinize ulaşmıyor ise 

Bana bağırarak neyi amaçlıyorsunuz bilemem 

Aslına bakarsak asıl ben yaşadım diyebilirim.


Yorumlar

Popüler Yayınlar